Cinta Hati Mama Papa

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, August 1, 2011

Pengembaraan part 6

sabtu
30 julai 2011


pas ble karpet trus driff ke butik pengantin..
jumpa owner kedai 2 sendri..
sblm ni ak jmpa pekerja dia..
pekerja dia dh dipecat..
sbb pecah amanah...

so bos dia mintak maaf bagai...
dulu juz jumpa pekerja dia...
asik kutuk boss dia jer..
rupe2 nyer bos dia yg baek....
pekerja yg mcm antu...
hu3..
xpasai2 kami jd mngsa...

bukan kami jer...
ade 4 pasangan lg...

owner bos 2 kata dia akn bertanggungjwb..
ak leh pakai bj yg ak tempah dl...
mood hepi ckit..
tp masih ragu2...
takut jd lg..
fobia woooo...
alhamdullillah...
baju grey yg ak idamkan insyaAllah leh ak pkai nnt...

tp baju yg ak booked semalam ak still go on..
sebagai langkah keselamatan...
kang jd apa2 kang...
baju 2 ada sbg backup...


dekat 2jam lbh kami berbincang...
dia ceritakan segala penipuan yg pekerja dia buat..

kenduri abg ak bln 6 hari 2 pun sempat derg songlap duit kami..
hu3...
sebagai contoh makanan utk 300 org dia tulis kt resit yg kopi 2 juz 250 org..
yg kat kami 300 org..
xpasan ble masa dia tarik kertas karbon 2...
hu3...

beselah..
org jahat..
mcm2 strategi dh deorg rancang..
tp mak ak halakan smu..
klu ak...
ntahlah..
korang bayangkan yg kami tempah tukang makeup dr kedai 2 tp sebenaryer bos dia xtaw punnn..
deorg pandai2 makeup kak ipar ak..
walhalnyer deorg bukan tukang makeup..
pttlah xcntik..
seb baek kak ipar ak dh cntik..
he3...

pas2 sal baju ak tu pun deorg tipu gak..
mcm harga kat kami dia tulis rm 350 lam resit..
tp resit kt bos dia tulis rm 200..
bayangkan lau 4 baju bpe dh deorg dpt..
tu br 1 pelanggan..
lau 3 ke 4 ke 5 ke...
ish2...
teruk kan..
xkaya mne pun ko wat cm2!!

ak blh trima lau deorg songlap tang baju tu...
tp bab mkn tu ak hangin jgk lah..
sbb korng bayangkan kita dh jemput 300 org tetamu..
tetapi dia tulis juz utk 250 org..
jd catering akan msk ikut yg kta tempah lah..
kang xcukup malu tuan rumah..
kejam gler!!!
bab mkn pun ko nk cekoooo....
alhamdullih cukup jgk hari 2..
kami pun wat langkah berjaga2 har 2..
sbb goreng ayam 3 ekor siap2...
patutlah pelik mknan hbs licin...

alhamdullilah Allah membantu org yg teraniaya....
ble pk2 blk pertemuan ak, mak n pekerja dia ak jd sedih..
nk emo sat..
ha3..
bukan apa..
lembut nk mampus..
cakap baik punya..
cnth cm baju 2 dia kata xpe dia bg harga cincai2 lah...
kami igt dh murah sgt..
rupenyer dia dh songlap bhgn dia...

tp Allah 2 Maha Adil...
pekerja 2 sendri dtg umah pulang blk duit mak ak..
dekat rm 3200 gak lah..
lau lesap...
mak ak kata mak ak redha..
alahai makkkk....
ak ntahlah...
ak menangis 3hr 3mlm kot...
hu3...
mak ak kata mak ak baca yassin sblm 2 sbb rse xsedap ati..
myb sbb 2 Allah bukakan pintu ati deorg pulangkan blk duit mak ak...
alhamdullillah...
syukur sgt2...

pas2 kami g tgk2 blk baju yg ak pilih..
ak cte kat bos 2 apa ak nk..
apa k xnk..
n dia pun ok..
jnji ngan ak insyaAllah smu akan berjalan baik..
alhamdullillah..
sejuk ati ak dengo...

pas babai bos 2..
ak singgah ble kuih n air klapa..
g umah makcho ak..
bergosip2 bagai..
ha3...


Alhamdullillah..
ak bersyukur padaMu Ya Allah....

notakaki : cte tanpa gmbo..
hanya bermain dengan emosi dan perasaan...

No comments:

Post a Comment