Cinta Hati Mama Papa

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sunday, November 20, 2011

Sahabat

sahabat
sebut senang kan..

tapi payahnyer lah nk dapat...
selama ak duk balaja kt sni hampir 5thn stgh...
ak xde sahabat pun..
kawan ramai...

kenapa?
hari ni ak btol2 rse sdh..
sblm ni pun rse sdh jgk..
sdh dgn sikap kwn2 kt cni...

payah nk cari yg sama2 susah..
sama2 senang..
sepatutnya 5thn setengah tu dh ngammm hbs lah kan..
ni habuk pun xde..

siyes ak ckp ak xsabooooooo sgt nk tnglkan tempat ni...
nk blk umah..
spend time ngan mak n en suami lagilah bermakna..

ak dr dl dok merantau...
bertukar2 sek..
dr pahang ke johor...
dr johor ke penang..
dr penang ke kedah..
mcm2 org ak knl...

dl ms kat johor ak duk sna 2thn jer...
tp alhamdullillah persahabatan terjalin sampai skrg..
dl mmg ssh sme ssh...
sng sme sng...
ak demam deorg amik berat..
risau..
rindu sgt kat deorg..
geng2 mrsm pontian...

pas2 g penang...
ak duk sna xsmpai sebulan..
ko bygkan xsmpai sebulan..
tp smpai skg ak erat ngan deorg..
ak kwen deorg xdpt dtg..
tp siap pos hadiah..
terharu gler...
geng2 matrik penang...

ni ak duk 5thn stgh..
ak ulang blk 5thn stgh..
sdh jgk nk tnglkan deorg..
tp xsesedih nk tngglkan kwn2 mrsm n matrik..

ak syg deorg..
tp deorg jenis berkira..
so klu dh deorg ajar ak tuk bkira..
kompem2 lah ak bkira ngan deorg..

kita juz diperlukan utk keuntungan deorg..
kira cm ada udang disebalik mee lah..
tp lau xperlu..
nahh ko campak lah mne2 pun..

ada satu hr 2 ak salah mkn..
cirit birit...
smu classmate lik umah..
sbb majoriti org utara kan..
so umah deorg dkt..
tinggal lah ak seko2 kt hostel...
korang bygkan lah klu salah mkn jd apa..
nk terkincit jer jdnyer..
ak juz leh pakai kain batik jer..
sbb kejap2 nk ke toilet..

ada 1 classmate ak xblk lg..
so ak mtk tlg bw g klinik jap..
klinik 2 terletak kat sblh mktb jer...
tp dia xmau..
kata nk lik umah..
walhal umah dia area2 sni jgk...
sdh ak ble igt kisah ni..
hu3...

payahkan nk cari sahabat...
tempoh masa perkenalan tu xpenting...
yg penting kejujuran dan keikhlasan dlm berkawan...

mcm skg ak pregnant..
lg rse2 sdh..
xtaw ak mengandung cek oiiii..
nk suh wat itu ini..
hu3..
sdh2 ble fikir kan..

sbb 2 ak xsaboooooo sgt nk tnglkan tmpt ni...
xbermakna bg ak berkawan dgn deorg selama..
juz deorg taw amik kesempatan jer...

wlu cmne pun ade lah sorng dua yg ak akan kenang jasa deorg..
yg ada gak susah senang nk bntu ak..
ak hargai...


p/s : 3hr kat sni tensen ak jd..
cepatlah 23hb...

5 comments:

  1. sabarlah kak..dunia mmg cmtu..yg utk senang mmg blambak..yg utk ssh mmg payah nk jmpa..sy sndri ade pglmn kawan baik sy sendiri tikam dr belakang..dok dr jauh perhatikan org gelak2, perli2, sindir2 n sy pn leh dok gelak kn sma..pdhal smua 2 tuju kt sya..smp bengkak2 mata mngis bile tau smua 2 angkara mber baik sndri n smua 2 rupanya utk sy..btw, hope akak strong k??jga kshtan akak n baby..=)

    ReplyDelete
  2. biaselah tue wanie
    kwn2 sekolah tue memg best
    kwn2 U lain plak ragamnye
    sume dah besar2...ade kepala sndr

    ReplyDelete
  3. athirah : tq dear..2 lah..payah nk cari kawn yg sejati ni...tp alhamdullillah smunya dh tamat =)

    ekin : ble dh bsr mcm2 hal pulak kan...syok nyer ms kecik2 dl..gaduh2 pun rilek jer..he3...

    ReplyDelete
  4. sedih pulak bace..so,far sahabat saya sume ok dari sekolah sampai u..penah sorang sahabat saya datang bagi tahu salah sorang geng kami saki kencing x lawas,x leh duduk,x leh baring,sakit sangat..diorng mintak saya pujuk roomate saya yang ade kete bawak pegi hospital..wktu tu saya demam panas sangat sampai x leh bangun,tpi bile fikir kawan baek saya yang sakit kencing x lawas tu,terus saya gagahkan diri bangun nak mintak roomate saya yang ade kete bawak gi hospital..alhamdulillah roomate saya bawak..so,dengan saya2 jumpa dr..bagi saya kawan yang baek sanggup sama2 susah dan senang,saling ingat mengingati dan macam2 lagi

    ReplyDelete
  5. dh rezeki teacher dpt kwn mcm 2...dan sy dpt kwn mcm 2...siyess mmg skit sgt perut ms 2...tp ntahlah..kwn yg xberhati perut..sanggup bt mcm 2..ble diigt2 blk...sdh pun ado...sob3...tp alhamdullillah...smu dh berakhir skg..skg kne cr yg lebih matang..he3

    ReplyDelete