Cinta Hati Mama Papa

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, March 22, 2012

baby mainkan perasaan mama dan papa

ecehhhh tajukk...
xblh blah kan..
he3..

ni kisah minggu lepas..
agak basi lah kan..
pas blk konvo ak sakit kat bhgian ari2..
nk2 ble jalan..
adoii sakit..
cm benda bengkak yg ditekan2..
so sbb risaukan baby, en suami ajak gi klinik...

ktaorg pun gi klinik madihah..
kat taipan senawang..
igt nk jumpa dr linda..
tp dia xde..
so jumpa dr shanti kot..
ak pun xigt sgt..
cm xde pengalaman..
dr baru agaknye..
xbpe best dia scan..
ckp bm ak pun dia xbpe nk paham..
hu3...

ak tnya npe ari2 ak skt..
dia kata myb sbb otot rahim mengembang...
selagi xkuar darah or air..
kira oklah tu...

pas2 ak tunjuk kaki ak..
kaki ak mmg bengkak dh sejak 5bkn hr 2..
so dia kata xde apa2 selagi doc xdetect apa2 kuman dlm air kencing..
ermm ok...

so dh hbs masa borak kita gi ngintai baby wat apa pulak..
mula ak igt ak skt ari2 sbb kpla bby dh kat bawah..
rupanya kepala dia dh kat atas..
ptt lah ak rse geli jer pundi kencing ak..
rupanya bby main tendang2 pundi kencing mama yer..
kui3..

baby cm bese..
aktif..
xleh nk duk diam..
tersengih2 en suami tgk...
konon2 anak aktif perturun dr dia lerrrr tewwww..
he3...

tiba2..
jenggg2..
haha...

doc : awak ada nampak itu biji x?
aku : nampak..kaki dia kan tu....
doc : bukan...kaki yg tu... ni biji ni hah
(sambil dia tuju2 jari kat skrin dia)
aku: dh tu biji apa?ak dh saspen...
doc : ni kemaluan baby..
aku : ooo..sy taw dh doc gander anak sy...
(sambil jeling2 pandang en suami yg khusyuk tgk skrin)
doc : ok tp sy xcomfirm lah...dlm 90% myb baby awak lelaki..
aku : hah!!hah!! dan hah lagi..
(muka terkejut engkau)
ye ke doc tp hr 2 sy scan kt kk doc kompem2 kata gegirl..
doc : ni awak xnmpk biji dia ni..
aku : nampakkkkkkkkk...
en suami : sibuk gi ke skrin n tuju2 lak jari beliau ke skrin 2 smbil berkata
ni ke biji dia doc..ni ker?penuh semangat..
doc : iyeee..awk pun xnmpk ker sambil gelak2 doc ni ckp...
aku dan en suami : saling berpandang..
mcm pandangan jatuh cinta pandangan pertama dulu..
haha...


kitaorg xkisah pun gegurl pun boboi...
tapi..
tapi..
tapi..
ak dh ble 7 helai baju gegurl...
hua2...

xkisahlah..
asalkan baby sihat sempurna..
dipermudahkan untuk dilahirkan nnt...
baju2 2 ak bg ler anak buah ak yg gegurl..
lagipun doc xkompem sgt..
kak ipaq ak ckp dl doc kata anak dia boboi sekali keluar gegurl engkau..
he3...


p/s : sebenarnya ak igt doc 2 kata biji untuk gegurl..ha2..
apa lah doc..gne perkatan lain lah..
kompius mak tawwwwwwww...


5 comments:

  1. Xkisah lah kan baby girl or boy. Janji baby sihat. Yg kedua baharu leh plan nak yg mana. hikhik

    ReplyDelete
  2. so kesimpulannya, kena tunggu baby keluar baru boleh shopping.

    ReplyDelete
  3. hehe kekompiusan di situ...nnt buat 3d lak

    ReplyDelete
  4. kat kk memang tak nampak sangat scan nyer tu...tak konpiden saye dolu..lepas scan 4D baru nampak jelas baru konpiden..:)

    ReplyDelete
  5. hana: btol3...xkisah pun..cuma bese lah kita kan nak gak tahu...he3...

    oshinz : ha3...2 dh terlambat 2...

    hunny : nk bt lah tp kan kt senawang ni cm xde pilihan jer nk wat 3d...

    aty : nnt nk bt jugak 4d =)

    ReplyDelete