Cinta Hati Mama Papa

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, May 22, 2012

aku dah ada susu ke?

memula nak ucap thanks sangat2 kepada kawan2 blogger yg mendoakan keselamatan mama dan baby dalam kandungan ini..
insyaAllah akan lebih berhati2 selepas ini..
harap2 m2b yg lain pun take care yer...
aku skrg jalan mmg slow gilerrr...
berhati2lah katakan..
kalau letak siput sebelah, kompem siput tu menang lagi..
haha....


berbalik pada tajuk..
dah 3 malam ni bila aku bangun pagi jer aku tgk baju aku kat bhgian breast tu ada tompok2 keras..
malam pertama aku pikir mungkin ada cicak kencing dr siling kot..
ha3...
malam kedua aku naik heran..
xkan cicak kencing lagi kot..
nak kena lastik nih!!
he3..
so tnya mak aku..
mak aku kata mayb susu kot..
tapi yg lendir2 dia baru...
so semlm pun masih ada tompokan juga..
tapi yg ada hanya sebelah kanan shja...
bila aku bangun nak buang air..
tgk baju basah..
jadi aku pun tekan2 kat breast...
eh2..
mcm susu lah...
mcm lah..
xde lah kuar memancut2...
ada nmpk cam cecair lah...
aku assume jer tu susu..
xkompem lagi..
khamis ni ada check kat kk...
nak tnya nurse...
adakah cecair tersebut susu....


p/s : menyimpan harapan nk bf baby selama 2thn....

12 comments:

  1. try picit, klu keluar cair2 tu mmg susu la tu. ciknaa 36w xsilap dah mula keluar susu..suke sgt time tu.tp hari ke2 lepas baby lahir baru susu byk keluar..

    ReplyDelete
  2. jgn keluarkan byk2 ek sbb ada org cakap blh buat pre-mature..tp u dah brp minggu kan?oh dah lebih dari masa..hehe

    ReplyDelete
  3. samala ngan i..i mase 6 bln dah start ade tompok2 tu..smpi la ni..tp bukan hari2 ade..tanye nurse kat kk mmg susu pun..
    i xde la picit2..biarkan jek dia kuar semulajadi..i rajin besihkan area puting tuh..sbb xnak tesumbat..kang bengkak susu pulak kn? juge bertekad nk bf baby hingga 2 thn.. :)

    ReplyDelete
  4. rasa mmg susu sbb susu develop masa kita hamil lagi...

    all da best utk bf baby till 2yo...

    ReplyDelete
  5. xde plk ade pengalaman cmtu lg... tp kt area puting tu byk la mcm susu kering ke ape tah, huhu

    ReplyDelete
  6. dah ade susu ek..ok la tu..org dulu time lepas bersalin baru ade..alhamdulillah jugak, dari tak de kan?? semoga harapan jadi kenyataan..aminn..

    ReplyDelete
  7. bestnyer dh kuar susu..
    seronok dapat susukan baby nnti...=)

    ReplyDelete
  8. dear, jgn picit2 atau kuarkn byk2 taw..sbb, tu merupakan kolostrum, itu y penting nk bg bby bl die lahir..

    Kedua,takut nnti u kene contraction plak sbb picit2...

    I pun seawal 5 mth,klu picit sikit,ade kuar cairan.tp xda la smpai basah..heeee.

    ReplyDelete
  9. sy rase mmng susu..mmng ade n biase susu keluar awal sejak pegnan lagi..alhamdulillah..harap ade rezki tuk baby nanti..:)

    ReplyDelete
  10. mmg susu pun tue..kwn dh ajar sy kena urut2x kat cik b ms 8 bulan..dia kata tu petua org tua nk bg susu out...

    ReplyDelete
  11. wahhh best nya.rara mcm xde je lg.

    ReplyDelete