Cinta Hati Mama Papa

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, May 17, 2012

HARI IBU VS HARI GURU


13 MEI 2012
HARI IBU

kami adik beradik rancang nak wat suprise kat mak...
tapi mak aku ni macam taw2 jer ..
he3...
abg2 aku dr lumut dan melaka datang..
yang dari kelantan tak dapat lah nak join sebab keja...
majlis bt kat umah aku jer...

masak simple2..
gigih lah malam sabtu tu aku buat kek ngan dadih buah-buahan..
esok paginya buat mee kari..
tapi tu mak aku yang buat...
aku kompem xreti..
he3...
buat2 lah cakap aku teringin nak makan mee kari..
zasss terus mak aku buat...
jadilah hidangan utama hari tersebut..
pas2 en suami gi lak beli dominos pizza..
memang kekenyangan lah...



kek tu aku yang buat taw...hiasan failed!!


sayang mak sangat-sangat



my heart



pegang perut takut jatuh..he3...






along sebagai wakil memberikan hadiah buat mak tersayang


emak memang seorang peminat jubah...terutamanya warna hitam...


hari ibu kali ni amat bermakna buat kami sekeluarga...
seingat aku tak pernah lagi kami sekeluarga menyambutnya secara rasmi..
sekadar ucapan-ucapan tu adalah...
sejak-sejak nak jadi ibu ni, jiwa aku betul-betul sensitif...
bila teringatkan pengorbanan mak membesarkan kami adik beradik, aku jadi sebak...
sob3....
terlalu besar pengorbanan mak aku...
terbayang-bayang mak aku sakit nak bersalin kan aku dulu..
macam tu lah aku akan rasa nanti...
aku harap sangat aku dapat sentiasa mengembirakan hati mak aku...
mak....adik terlalu menyayangi mak...

p/s : al-fatihah untuk arwah abah yang dirindui...





16 MEI 2012
HARI GURU


terharu sgt masa hari guru hari tu..
aku sampai jer kat kelas, murid-murid terus lari-lari ambil hadiah masing-masing dan wish "selamat hari guru cikgu"
sob3..
rasa bersalah lak marah-marah deorang ni..
tapi nak bagi deorang pandai, kenalah jugak tegas ye dakkk...













baju baby pun dapat jugak taw...
bertuah anak mama...
he3...


cikgu pun sayang kamu jugakk..
cikgu marah sebab nak bagi kamu pandai..
sob3..
T_T



lepas sesi-sesi bagi hadiah, guru-guru ada sukaneka..
aku yang dok sarat ni pun join tak hengat ko taw...
haha...

jangan main2 taw..
ada 4 game...
semua aku join...
memang gila kosa btol..
1) bowling guna bola ragbi..
2) menjaringkan bola
3) sepak bola
4) masukkan air dalam botol (time ni ramai cikgu lain pesan suh hati2 sbb licin kan...ohh terharu)

ok gerun tak tengok mainan nyer..
bila aku cite kat en suami, terjegil mata beliau..
keh3..

ko jangan main2..
masa nak jaringkan bola aku siap leh aim2 lagi...
ha3..
tapi satu mata punnnnnnnnn aku tak sumbang kat kumpulan aku..
hahaha...
so dapatlah tempat ke 3 dari 4 kumpulan....


selepas tu ada lah aktiviti nyanyi-nyanyi lagu guru malaysia..
persembahan murid-murid...
yang tak tahan nyer siap ada cikgu-cikgu lelaki berlakon jadi haris dan izzah dalam ombak rindu...
nak pecah perut aku gelak..
sabo aje lah cikgu-cikgu nihh....

pengalaman pertama sambutan hari guru ni banyak membuka mata aku...
1) hubungan antara guru-guru lain..alhamdullillah...guru-guru sek aku semua sempoi2...
2) hubungan antara guru-murid...akan munasabah diri...jangan garang-garang sangat dengan murid-murid..


p/s : sedih pulak nak tinggalkan anak-anak murid selama 3 bulan nanti..mesti akan rindukan deorg....




2 comments:

  1. Thanks follow blog saya...Salam Kenal :)

    ReplyDelete
  2. selamat hari guru, cikgu, bnyk dapat hadiah...ehheh.. dasatnye cikgu, aktif main ... senang nk beranak nanti..hikhihk (kek tak cntik tak pe, yg penting, sedap...;-)

    ReplyDelete