Cinta Hati Mama Papa

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, June 5, 2012

hasil cek di kk dan pesanan penting dari misi

-hasil cek di kk :

hb : 12.9
berat: naik 1kg
kaki bengkak
kpla baby masih blum btol2 msk..

pesanan nurse :

1. tanda2 bersalin
-perut mengeras diikuti rasa sakit.
-kuar darah.xsemestinya merah.kaler coklat pun diambil kira.
-pecah air ketuban.

jangan tunggu tiga2 rasa baru gi hsptl.
rse mana2 satu drift trus yer ke hospital :p

2. cara2 bersalin

-kangkang seluas2nya.
-tangan pegang tulang keting kaki.dekat buku lali tu.
-muka pandang perut.
-teran macam nak berak sembelit.
-kne pandai curi nafas.
-jangan lepas nafas kuat2.
-jangan teran selagi nurse xsuruh.bahaya.
-makan sebanyak yang mungkin masa tunggu bukaan sepenuhnya.bagi tenaga utk teran.

3.nak bagi cepat bersalin
-bersama suami.
-banyakkan berjalan.

perut aku kerap mengeras tapi tak rasa sakit pun.
nurse kata lambat lagi.
myb minggu depan kot.
ooo baby nak sama besday ngan papa yer.
11.06
he3..


alhamdullillah..
masih sht dan kuat..
mampu berjalan2 ke mydin..
semoga dipermudahkan bersalin kelak..
amin..



7 comments:

  1. nebes jgk bace ni....
    good luck k

    ReplyDelete
  2. kalo husband xd mcm mane???lmbt la bersalin nih...huhuhu

    ReplyDelete
  3. baby anis pun taknak kuar ag nih..nak sama besday papa dia kot 10.6..hehehe..hrp kita di permudahkan bersalin.. :)

    ReplyDelete
  4. baby suke ngeras time malam..
    ade jugak rase2 sakit..
    tp tande2 lain tak de..

    dulu mase baby first 2 3 ari kluar tande coklet..
    pastu ade lendir campur darah kluar..
    dah perut rase sakit cam senggugut..
    tp tahan jer..lgpun umah dekat ngan hospital so tak risau sangat.. dah tak tahan sakit, baru gi spital..
    ade member pesan, kalo sakit skit2 jgn gi spital takut nanti ramai dokter yg jd tukang seluk..

    care2 bersalin..paling2 penting jgn lepaskan pegangan kat buku lali kaki, sebab kalo terlepas automatik, punggong akan terangkat dan mengakibatkan luke yg panjang (bercakap atas pengalaman sendiri)huhuhu..

    ReplyDelete