Cinta Hati Mama Papa

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, July 19, 2012

dulu dan sekarang : ambikk ko baru ko rase...


dulu kalau tgk org mute kan suara tv mesti ko kata ntah hape2 jer kan org tu..
anak tdo pun sampai nak jadikan tv tu bisu..
tapi sekarang bila ko dah ada anak sendiri baru ko taw kan..
ko snggup tgk tv xde suara..
tgk cte tanpa suara pun ko dah syok giler asalkan tdo anak ko tak terganggu ..
sekarang baru ko taw kan...






dulu kalau ko tgk org silent enpon sbb anak tdo mesti ko kata ntah hape2 jer kan org tu..
siap nak silent2 enpon..
tapi sekarang bila ko dah ada anak sendiri baru ko taw kan..
biorlah org penting mana pun tipon..
xde nyer ko nak bukak bunyi enpon tu kuat2..
mengganggu anak tdo aje...
sanggup ko kejap2 tgk enpon takut en suami yg call..
kang xangkat kang kata lebihkan anak pulak..
kih3..
walhal dah byk kali time aku silent en suami yg kol ;p
sekarang baru ko taw kan...






dulu kalau ko tgk org marah2 bunyi motor bising2 tgh malam mesti ko kata ntah hape2 jer kan org tu..
tapi sekarang bila ko dah ada anak sendiri baru ko taw kan..
bila ada mamat2 atau minah2 press motor kuat2 sampai anak ko asik terkejut jer bukan setakat ko rasa nak marah...
ko siap rasa nak amik cebuk gi hempuk kepala deorg smbil bisik "anak aku nak tido lahhh!!"
lagi satu yg ni "tilam2..tilam lama tukar baru"
ni pun aku rasa nak kejar jer lori tu cakap umah sy dah manyak tilam lah apekkkkkkkkkk!!
sekarang baru ko taw kan...






dulu kalau ko tgk org duk asik dok menggendung jer anaknya xmau letak2 mesti ko kata ntah hape2 jer kan org tu..
siap kata ajor lah anak mcm tuu...
tapi sekarang bila ko dah ada anak sendiri baru ko taw kan..
anak ko pun xmau letak2...
letak sikit dah ekkk ekkkk...
nak kena dodoikan baru nak tido...
sekarang baru ko taw kan...





dulu kalau ko tgk org duk pakai pampers mahai2, susu mahai2 mesti ko kata ntah hape2 jer kan org tu..
bagi pakai murah2 dah lah kan..
sama jer semua tu...
tapi sekarang bila ko dah ada anak sendiri baru ko taw kan..
semua ko nak jenis yang terbaik untuk anak ko kan..
sanggup berabis duit asalkan anak ko sihat walafiat...
sekarang baru ko taw kan...






sekarang baru aku tau..
bila dah ada anak sendiri baru tahu mcm mana perasaan mak2...
perasaan nak jaga anak sebaik-baiknya...
tak nak ada sebarang gangguan pada anak sendiri..
mintak maaf lah duk kutuk2 org dulu..
*tapi kutuk dalam hati jer yer*
sekarang baru aku taw2...
insap2...
he3...


p/s : kina dah 38hari..
mama dah 24tahun...
papa dah 29thn..




7 comments:

  1. hehehe baru tahu kannnn.. biasala tuh. kena alami sendiri baru tahu hehe..

    muda lagi rupanya mak sakina ni hehehehe

    ReplyDelete
  2. wani,kita la tu yg duk cakap2 pasal anak orang...haha...tak tahu la mcamana ble da anak sendiri nnti...comel nya anak wani,geram je tgk..;)

    ReplyDelete
  3. haaaa baru tau kan he3....

    sama la mcm akak ni, ada anak baru rasa smua kena batang idung sendiri kui3

    ReplyDelete
  4. naseb bek zara x kesah bukak tv kuat2
    die still tdo dgn nyenyak
    huhuhu

    ReplyDelete
  5. betul..!!!! aty sokong semua..semuanyer tepat kene kat aty gak..hahaha..;p

    ReplyDelete
  6. hehehe comel jer bebelan ibu baru ni. like semua statement di atas! :P

    ReplyDelete
  7. tomeinya baby kina. selamat berpuasa, dah boleh puasa ke? hihihi...

    ReplyDelete