Cinta Hati Mama Papa

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, October 16, 2012

Nur Sakina nak jadi Kak Long dah?

hai semua..
lama menyepi..
bizi oo skrg..
makin nak hbs sekolah makin bizi aku rasa..
sekarang duk sibuk melatih budak untuk buat persembahan hari anugerah nanti..
terlompat sana..
terlompat sini..
terjerit sana..
terpekik sini..
dah macam mak tiri cinderela lak pulak aku rasa...
dalam duk bizi2 tu tertiba aku rasa macam aku mengandung..
cehh tertiba jer kan...
aku rasa mcm tu sbb dl masa aku tahu aku mengandungkan Nur Sakina aku rasa mcm tu lah..
mcm mana aku rasa smu aku dah cite kat sini


cite dekat mak aku..
mak aku geleng2 kepala..
ko ni xpakai apa2 ker hah??
haha..
semulajadi mak...
banyaklah ko punya semulajadi..
kih3..

cite dekat encik suami (masa ni en suami tak de..pergi kursus di johor sebulan)
beliau pun terkejut..
dengan yakin kata xkottttttt yang...
npe yg xkottttttttttt nyer abg oiii..
hahahaaa...

bila en suami balik mula aku rasa sebijik mcm mana aku rasa dulu..
en suami dok gelak2 kata aku saiko..
haha..
tapi kan en suami siap2 berkira2 nak buh nama anak apa kalau aku mengandung..
adoyaaa...

so belilah pregnancy test..
seploh hengget ko..
mula aku xnak buat sbb rasa membazir..
hah tetiba kan ko jadi kedekutt...
haha..
en suami kata tak pe buat jer, nnt seploh pun abg blh ble kat syg..
motippp!!??

wahhh aku baca langkah2 nak buat pregnancy dengan penuh cermat...
takut tersalah buat nnt..
berdebor u!!
tetiba aku rasa debarannya mengalahkan aku cek untuk Nur Sakina dulu..
hik3..

rasa2 Nur Sakina nak jadi Kak Long x???





























































alooooo -ve lah pulak...
Nur Sakina jadi adik balik yer...
hahaha...
siyesss tetiba kau rasa macam kecewa pulak...
aishh ko ni kecewa lah pulekkk...
bersyukur pun iyer jugak...
mungkin macam mak aku cakap aku belum cukup bersedia lagi untuk mengandung secepat ni..
tapi kalau aku mengandung aku terima dengan hati terbuka...
tak pelah...tunggulah tahun depan..
ada rezeki nnt Nur Sakina dapatlah adik...
Sabar yer Nur Sakina..
haha...





buah hati mama dan papa...
sudah 4bulan..
membesar dengan jayanya...
berat sudah 6.8kg..
esok cek untuk 4 bulan..
kita tengok hasilnya nantiiiiiii...
Nur Sakina jadi adik sepuas2nya dulu taw..
nanti mama ngan papa usaha lagi..
haha...



p/s : aku dengan en suami merancang yerr...bagi Nur Sakina besar sikit..




10 comments:

  1. Wahh....heeeh..kalo dpt rezeki tmbh ank lg..alhamdulilah ar kn....xpe..leh usha lg..hehe

    ReplyDelete
  2. haha. ingatkan positive! cehh. mood tgh excited cari mommy yg preggy lg sekali. hihi

    ReplyDelete
  3. Kalau nak dpt adik pun ape salahnyer..rezeki..hiihihi..eksited jgn kot2 positive..:-)

    ReplyDelete
  4. rsnya kalo cek prenancy test ni mang lg bdebar dr ms cek anak ptama kan...dupdadupdap..hehe

    ReplyDelete
  5. hush suspen jer erk~(@__@)

    xpelah nur sakina leh mnja lgla nie..~

    ReplyDelete
  6. suspen tul..
    semangatnyer nur sakina..
    adwa baru 5.9 kg jer..

    ReplyDelete
  7. suspen btul la..hihi.... I pun bby bru nk msuk 5 bln, blum berani nk preggy lg...


    Errrr.
    Takut. Hehe

    ReplyDelete