Cinta Hati Mama Papa

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, November 28, 2012

Belajar pegang botol sendiri

Dah lama sebenarnya tak bagi Nur Sakina isap susu guna botol..
Sejak aku cuti dah hampir 3minggu ni, Nur Sakina DF jer...
Tapi semalam masa call mak aku, mak aku pesan bagi jugak anak tu isap botol..
Kang dia tak nak pulak bila aku dah masuk kerja..

Jadi hari ni try lah bagi botol..
Alhamdullillah Nur Sakina menerima dengan hati terbuka..keh3...
Aku siap nak ajor dia cara pegang botol..
Mula2 oklah..lepas tu dibuatnya main botol tu..
Ish2 anak mama ni..
Makin banyak akalnya...

Nur Sakina ni sejak aku cuti memang manja terlebih-lebih...
Pantang aku tak de depan mata...
Mulalah merengek..
Kadang menangis2 sampai berjurai air mata..
Alahai anak tak kan tak bagi mamamu yg ucuk ni mandi..
Huhuhu...
Nak masak pun payah..
Sambil pegang seduk sambil mengacah anak..
Ni kalau org nampak ni mau kata aku nak dera anak..
Acanerrrrr tu...hahaha...

P/s : mungkin terpaksa bagi Nur Sakina makan awal...sebelum 6 bulan...sob ;(

11 comments:

  1. comelnya dia pegang botol... hafidh 10bulan baru boleh pegang betul2. klu tak asik jatuh je.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni pun asyik jatuh jugak..bnyak main jer ni...he3

      Delete
  2. anak sy pun dah start makan before 6month, as long baby dah boleh terima makanan yg sesuai dgn umur dia tak salah untuk kita perkenalkan solid foods.
    lagipun ade baby 6month++ pun belum boleh terima makanan. nak masuk 7bulan baru dia terima,sebenarnye 6bulan tu sebagai guide je.

    selamat puree memuree :)

    ReplyDelete
  3. Yeaaaa...thanks for the advise mommy...bersemangat sikit nak bg anak mkn awal..he3

    ReplyDelete
  4. pandai nur sakina pegang botol..
    adwa pun lum diberi makan lg..
    tp kat taska, die tengok jer ibu kawan2 die bg makan, die duk kecap2 mulut die..sian plak..
    ingat nak try bg die makan puri carrot dulu..
    tengok la camner nanti..
    (dhia dulu 5 bulan setengah dah bg makan nestum)

    ReplyDelete
  5. annaila pegang kejap je pastu abes dibuat main. grrrrrr!

    ReplyDelete
  6. comelnye die
    bilelah zara nak isap botol nie
    huhuhuhu

    ReplyDelete
  7. Nur Sakina Batrisya. Nur Arissa Batriesya. Beza kat tengah2 je. Hehehe. Sekejap lagi dah pandai la dia pegang betul sendiri. Hehehe. Tapi, kenapa eh nak bagi Sakina makan before 6 months?

    ReplyDelete
  8. comeynya dia....yeay..da pandai pegangn botol dah...hehe..

    ReplyDelete