Cinta Hati Mama Papa

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, November 30, 2012

Nur Sakina batuk, comel bunyinya...

Wahhh drama sungguh tajuk..heee...
Kelmarin Nur Sakina tidur tak lena..
Rupanya beliau nak kena selsema dengan batuk..
Berjangkit dengan mama agaknya..

Maka mama yang gelabah ajak ler papa gi klinik pakar kanak2 kat taipan senawang..
Doc  cek2 tak demam..cuma selsema dan batuk..pernafasan pun ok..
Dah alang2 jumpa doc, mama pun mengambil kesempatan tnya doc yg Nur Sakina dah boleh makan ke belum..
Doc kata dah boleh dengan syarat dia dah boleh angkat kepala,toleh kiri kanan.
Itu maknanya dia dah boleh menelan makanan..
Doc suruh bagi sikit2 jer dulu..bagi rasa2 jer dulu..
Doc ni peramah sangat..mahu setengah jam dok sembang dgn dia..
Cas pun murah..heeee...
Doc pesan jugak baby2 tak boleh bagi ubat yang ada kaler mcm ubat batuk warna coklat ker, merah ker dll..
So aku dapat ubat batuk dan selsema dua2 kaler putih...

Balik2 bagi Nur Sakina ubat..
Macam hari tu jugak..
Beliau muntah dengan jayanya..hu3..
Sebijik macam mama kecik2 dl...kui3..
Semalam jugak papa bawa pergi beli termometer baru..
Tak tahan agaknya dengar bebelan mama yang berkira2 nak beli ke idok..
Dah duk depan termometer tu pun dok fikir2 nak ambil ke x..
Last2 papa yng ambil buh dalam bakul terus bawa gi kaunter...heee..
Tak nyabor nyer laki aku..haha..
Tak perrr...pakailah sampai anak ke 10*sedapkan ati*

6 comments:

  1. mahal nyee.. ciknaa, nenek razin belikan.. huhu. eh, muke last sakina tu nape? kemain smpai pejam2 mate..

    ReplyDelete
  2. ala siannya dia..mesti xselesa tu...cpat baik yeh sakina...:)

    ReplyDelete