Cinta Hati Mama Papa

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, November 21, 2012

Nur Sakina tak pernah kembung

Alhamdullillah setakat umur Nur Sakina 5 bulan ni beliau tak pernah lagi kembung..
Tak pernah lagi menangis meraung2 sebab masuk angin perut...
Makan memang aku tak berapa nak jaga...
Makanan berangin pun aku bedal...
Alhamdullillah Nur Sakina okey2 ajer..

Sejak dari lahir Nur Sakina guna minyak bayini mestika ni...
Lepas mandi aku akan sapukan kat perut, belakang, pelipat kaki dan tapak kaki..
Kalau aku keluar malam, balik tu mesti aku sapu jugak minyak ni dekat Nur Sakina...

Setakat ni aku berpuas hati dengan minyak ni..
Dulu masa mengandung mak mentua belikan minyak yu yi..
Tapi bila aku pakai aku rasa panas, jadi aku buat kesimpulan anak aku yang masih kecil mesti akan rasa lebih panas..
So gitaw kat en suami dan beliau pun akui minyak ni panas..
Mak aku yang mula2 perkenalkan minyak ni pada aku...
Kat farmasi harga satu tak silap aku rm8 lebih..
Tapi hari tu aku beli kat mydin, dia pack 3 botol sekali cuma rm16.80..
Wah berbaloi2..harus lah beli kan...
Satu lagi aku suka pasal minyak ni sebab ianya berbau wangi...
Kira anak aku sentiasa lah wangi...
He3..

P/s : first time terbaca mengenai grip water...

6 comments:

  1. naila guna minyak yu yi je. tapi skang ntah mane minyak tu ilang. hihihi. :p

    ReplyDelete
  2. Rissa byk alah dgn minyak2 ni..tiap ptg kena urut perut dia siap2..kalau x,mraungla dia

    ReplyDelete
  3. minyak yu yi org plak yg tak gemar..tak penah try kat anak pun..org rase baunyer terlalu menusuk hidung..ntah ler..lain org lain kot..

    dhia & adwa pakai minyak kayu putih jer..yg ade gambar burung kat botol die..botol kace..

    ReplyDelete
  4. naurah guna minyak mestika terus yg org tua punya. Minyak baiyini hana beli gak tp xberkesan bla dia kembung or susah kentut.

    ReplyDelete
  5. shaheem pun guna minyak bayini ni. wangi kan. wangi cam pakai bedak hehe

    ReplyDelete