Cinta Hati Mama Papa

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, October 30, 2012

Cuti Raya Haji


alhamdullillah raya haji tahun ni kami sekeluarga dapat pulang beraya di kampung aku..
ipoh perak..
raya aidilfitri haritu balik belah en suami..
so raya haji ni balik belah aku pulak..
barulah adil dan saksama..
bahagia rumah tangga..
he3...

kitaorang bertolak hari rabu lepas..
pukul 8malam..
sampai ipoh pukul 2 pagi 
@_@

alhamdullillah Nur Sakina behave sangat..
masuk keta tido..
mama pun join sekali..
sabor aje ler yer papa...
haha...





berhenti rehat di RnR Dengkil




ni gambar pagi raya..
Nur Sakina menggayakan baju kurung sepupunya sebab emaknya tertinggal baju kurung beliau..
aduhaiii..
pinjam pun pinjam lah anak...
kamu tetap nampak comel ;p


gambar raya mak apaknya tak ada..
sebab ada dalam kamera pak long Nur Sakina..
baju kami sangat lah caca marba...
en suami grey..
aku kuning..
Nur Sakina cream...
meriah gitewww...




sabtunya pula kitaorang rouund-round Mydin...
cuci2 mata...
en suami bubuh Nur Sakina dalam troli Mydin ni..
seronok pulak dia..
strolller boleh pulak tertinggal dalam stor..
adoya...



papa buli Nur Sakina...
time ni Nur Sakina dah mengamuk nak susu...
papa boleh pulak buh Nur Sakina dalam ni..
apa lagi kasi jerit lah sekali...



untuk menenangkan Nur Sakina kitaorang gi lah makan kat Marrybrown..
bagi Nur Sakina isi minyak dulu...
lagipun orang nak belanja makan..
so kita bedal ajer ler...
keh3...

Sunday, October 28, 2012

Nur Sakina sudah meniarap

tahniah nak..
akhirnya penantian mama ngan papa nak tgk Nur Sakina meniarap dah berakhir..
tiba2 masa aku tengah tengok tv dengar Nur Sakina dok ooo ehhh ooo ehhh berhempas pulas memusingkan badannya...
badannya kan bam2...
jadi payah sikit nak pusing..
bila berjaya jer aku ngan en suami bersorak ala2 mcm tgk atm lwn kelantan..
haha...













cepatnya masa berlalu..
dah meniarap anak mama...
xlama lagi mulalah merangkak..
tak sabar mama nak main kejor2 dengan kamu...

Friday, October 19, 2012

terjatuh dan tersedak

rabu lepas semasa di sekolah en suami call..
beritahu anak kawannya telah meninggal dunia..
berusia 8 bulan..
dikatakan terjatuh semasa di rumah pengasuh..
kemudian disuapkan susu..
tersedak!!

sedih aku dengar..
terpaku..
terkaku..
sangat terkejut....
terbayangkan Nur Sakina..
nak balik cepat2 nak ambil Nur Sakina..
menangis aku depan PK sebab nak mintak balik awal untuk ziarah arwah..

semoga roh arwah dicucuri rahmat..
semoga Allah kuatkan semangat ayah dan ibunya..
semoga Allah tenangkan mereka..
anakmu setia menunggu ayah dan ibu disana..

p/s : terbayang-bayang wajah ayah dan ibunya semasa hari gaji bulan lepas..
berdua menunggang motor sambil tangan kanan dan kiri ibunya memegang pampers si anak..
manakala ayahnya pula meletakkan pampers di dalam bakul sambil menunggang motosikal
T_T

Tuesday, October 16, 2012

Nur Sakina nak jadi Kak Long dah?

hai semua..
lama menyepi..
bizi oo skrg..
makin nak hbs sekolah makin bizi aku rasa..
sekarang duk sibuk melatih budak untuk buat persembahan hari anugerah nanti..
terlompat sana..
terlompat sini..
terjerit sana..
terpekik sini..
dah macam mak tiri cinderela lak pulak aku rasa...
dalam duk bizi2 tu tertiba aku rasa macam aku mengandung..
cehh tertiba jer kan...
aku rasa mcm tu sbb dl masa aku tahu aku mengandungkan Nur Sakina aku rasa mcm tu lah..
mcm mana aku rasa smu aku dah cite kat sini


cite dekat mak aku..
mak aku geleng2 kepala..
ko ni xpakai apa2 ker hah??
haha..
semulajadi mak...
banyaklah ko punya semulajadi..
kih3..

cite dekat encik suami (masa ni en suami tak de..pergi kursus di johor sebulan)
beliau pun terkejut..
dengan yakin kata xkottttttt yang...
npe yg xkottttttttttt nyer abg oiii..
hahahaaa...

bila en suami balik mula aku rasa sebijik mcm mana aku rasa dulu..
en suami dok gelak2 kata aku saiko..
haha..
tapi kan en suami siap2 berkira2 nak buh nama anak apa kalau aku mengandung..
adoyaaa...

so belilah pregnancy test..
seploh hengget ko..
mula aku xnak buat sbb rasa membazir..
hah tetiba kan ko jadi kedekutt...
haha..
en suami kata tak pe buat jer, nnt seploh pun abg blh ble kat syg..
motippp!!??

wahhh aku baca langkah2 nak buat pregnancy dengan penuh cermat...
takut tersalah buat nnt..
berdebor u!!
tetiba aku rasa debarannya mengalahkan aku cek untuk Nur Sakina dulu..
hik3..

rasa2 Nur Sakina nak jadi Kak Long x???





























































alooooo -ve lah pulak...
Nur Sakina jadi adik balik yer...
hahaha...
siyesss tetiba kau rasa macam kecewa pulak...
aishh ko ni kecewa lah pulekkk...
bersyukur pun iyer jugak...
mungkin macam mak aku cakap aku belum cukup bersedia lagi untuk mengandung secepat ni..
tapi kalau aku mengandung aku terima dengan hati terbuka...
tak pelah...tunggulah tahun depan..
ada rezeki nnt Nur Sakina dapatlah adik...
Sabar yer Nur Sakina..
haha...





buah hati mama dan papa...
sudah 4bulan..
membesar dengan jayanya...
berat sudah 6.8kg..
esok cek untuk 4 bulan..
kita tengok hasilnya nantiiiiiii...
Nur Sakina jadi adik sepuas2nya dulu taw..
nanti mama ngan papa usaha lagi..
haha...



p/s : aku dengan en suami merancang yerr...bagi Nur Sakina besar sikit..