Cinta Hati Mama Papa

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, June 6, 2013

Ke kpj pula kita

Semalam mintak discharge dr hospital pantai ipoh sbb Nur Sakina asyik menangis jer.. Tekanan perasaan pulak Nur Sakina nnt..Mayb fobia lagi dok hospital haritu..pasni mmg kami boikot pantai..huhu.. Ada ke patut xbg ubat pun masa kami keluar.. At least bg lah ubat deman or antibiotik kan..marah agaknya doc tu sbb dia mmg xbg kami keluar..huhu..kena lbh kurang rm1500 utk sehari setengah..pastu kami gi beli ubat pulak kat klinik luar..kena rm100..

Balik umah opah Nur Sakina ceria.. Seronok.. Tak menangis..tp masalahnya xmo mkn dgn minum pulak.. Bayangkan xminum susu dr pukul 11mlm smp 9pg..xpernah lg mcm tu.. Selalunya Nur Sakina akan bangun 3-4x tuk minum susu..Nur Sakina cuba nak minum tapi bila isap nenen skit terus nangis sampai tertidur.. Aku rasa ulser dlm mulut byk..sbb tu sakit..

So pagi td pergilah ke kpj ipoh pula.. Mau tak risau aku anak xmo minum.. Takut kering air pulak..elok pulak odw pergi Nur Sakina nak minum susu..alhamdullillah syukur sgt.. Jumpa doc, doc kata xyah admit.. Cuma kalau xkencing dtg blk untuk admit dan drip air..

Doc bg ubat baru..antibiotik xperlu sbb ni virus.. Kne mkn ubat antivirus.. Ada gel untuk sapu kat lolipop dan bagi Sakina isap.. Ubat kebas mulut dan celemin.. Ubat sapu kat badan..ubat yg ble semalam semua xblh pakai.. Huhu..kt kpj kami kne rm135..sebelum blk round2 kpj..ehhh cantik lah wad kanak2 dia..mak aku kata mcm wonderland... Hikhik...










Sekarang Nur Sakina tgh tidur pas mkn ubat.. Tido dengan mulut ternganga dan air liur meleleh..sakit agaknya.. Luluh hati mama tgk..huhuhuhu....


4 comments:

  1. wah alhamdulillah dah baik anak dara ni.
    cept2 pulih sepenuhnya ya
    u pantai ngn kpj ipoh mana yg ok ?

    ReplyDelete
  2. cepat2 baik yeh Nur Sakina..insyaAllah..

    ReplyDelete
  3. Athi: i rasa better kpj kot..tp xpernah lg admit kat sana..tgk pd environment, doc n nurse kpj ok lg..tapi deposit mahai sikit..rm500..pantai ni kurang mesra alam..huhu..

    ReplyDelete