Cinta Hati Mama Papa

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, September 30, 2013

Rumahku Syurgaku : bila nak siap?

Alhamdullillah tadi baru lepas call pemaju..katanya dalam proses mohon CF mayb dalam bulan november blh dapat kunci..mayb jer lah..dia pun xblh bg kata putus tarikh yg sebenarnya..dengar dia ckp mcm tu hati dah happy..yeaaa..sempatlah kot masuk rumah sebelum bersalin..

Korang nak tau sabtu lepas kami pi jalan2 kat nilai3..kononnya nak pi ble kipas..dah aim kdk sbb byk review kata kipas ni elok..tapi satu kedai pun xjuai brand ni..yg ada brand deka..dekat 4 kedai kami pi smu xjuai kipas kdk..deorg kata kalau cari kat sni mmg xjumpa..klu nak pergi seng heng..so balik dgn tgn kosong..cari kat seremban jer lah kot..tak pun mana taw hati en suami terbuka nak pi kedai glamer kat puchong nun..hehe..pernah pujuk tapi en suami kata kalu rosak susah..kedai jauh..huhuhu...along aku baru ble kipas kdk 5 blades dekat selayang..rm270 sebijik..aku nak ble 7kipas..mayb 4kipas kdk dan baki 3 tu ble kipas biasa jer..

Sebenarnya kitaorg blur sgt..rasa xtaw nak start dari mana..tak taw nak ble yg mana satu dulu..so dok godek2 balik blog kak aty dgn nana..tgk deorg start mcm mana..bincang2 dgn en suami gaji bulan ni kami nak ble kipas dulu..lampu hold dl sbb nak wat plaster ceilingkan..ke dah blh ble siap2 lampu tu..aku pun kompius...haha..pastu mak aku kata boleh dah tempah langsir..langsir tu paling penting..mak akulah kata..haha..tgk lah tu gaji next month pulak..kalau smu nak bt serentak..mau terberanak aku..huhuhu...


 
Aku berkenan plaster ceiling mcm ni...simple jer..ni plaster ceiling kedai mamak de'naina kat taman meru kg aku taw..jgn main2...hehe..



Ni bukan rumah aku..ni rumah abg chik aku..ble dekat ipoh..harga rumah kami lebih kurang sama tapi rumah abg chik aku lagi luas..22x85..tanah blkg dia dah blh buat main bola pulak..hehe..parking dia separuh jer tiles..bilik air master bedroom besar yang amat siap divide dgn pintu cermin lagi..kat dapur dah siap2 ada table top..dapur n toilet smu tiles penuh sampai atas..suis2 smu yg besar2 yg bentuk moden skrg ni..rumah aku harga sama tapi semua basic2 jer..tanah kat seremban ni lagi mahai kot dr ipoh..rumah abg aku ni pun dah siap..tunggu CF jugak..



Ni pun bukan rumah aku..ni jantung hati intan payung aku..kasi betoi skit spek..haha..oklah babai!!

9 comments:

  1. haiii lah rumah~ sume org cite pasal rumah.sonoknyaaa~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit meluncur laju kuar pun sronok jugak rara..haha :)

      Delete
  2. wani...

    kipas tu klu rosak kita xperlu pergi kedai semula...
    kita just pergi service centre KDK je...
    so, xde masalah klu beli kat mana2 pun kipas tu..
    ni saleperson tu yg bgtau masa sy g beli kipas tu semlm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhh kalau gitu blh start goda en suami lah utk gi puchong..haha..tq izan :)

      Delete
  3. Replies
    1. Kat area2 kelebang..klu nak cari rumah try gi sana..byk projek umah tgh on..

      Delete
  4. Stat dgn extend dulu..lps tu tinted cermin dulu kalau nk tinted..lps tu grill, wiring, plaster ceiling..lps plaster ceiling pasang railing n baru blh ukur langsir..hehe..lampu kipas dh blh beli lps design plaster ceiling sbb ms tu kita dh tahu kedudukan lampu n brp biji lampu nk beli..tu kira yg basic kna buat dulu la..hehe

    ReplyDelete
  5. Salam ziarah sis, perasaan nak pindah rumah baru ni memang seronok, tak dapat nak digambarkan. Macam tu la perasaan saya dulu, sekali bila anak-anak dah masuk 3-4 tahun, mula menconteng dinding..huhu..sedih

    ReplyDelete
  6. tergelak kite baca yang part semua nk buat tu teranak kang..hihi..kina pun dok tgk blog nana & aty pasal rumah..nt tgk sini plak..

    ReplyDelete