Cinta Hati Mama Papa

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, October 24, 2013

Ubat sembelit Nur Sakina yg berkesan

Assalammualaikum :)

Sebelum pergi KPJ Ipoh, aku dah bawa Nur Sakina ke kk dan 2 klinik swasta..semua doc ckp lain2..contohnya cairkan susu anak, bagi makan bubur nasi, tukar susu, guna ubat pam air setiap 12 jam dan mcm2 lg.. Tapi semua tu tak berkesan..

So kebetulan balik raya haji terus ke kpj..doc kata u bagi susu apa pun semua sama..skrg mslhnya u kne bt potty train kat dia..betullah kata doc tu..Nur Sakina ni kan mcm fobia..sakit sikit dia dah tak nak teran..lepas tu teran just kat mulut ngan muka jer..bila tgk cte best kat tv terus berhenti teran..sampaikan en suami tutup tv time nampak Nur Sakina nak popo..











Doc bagi 2 jenis ubat..satu ubat antibiotik..katanya usus Nur Sakina dah ada bakteria yg bg dia susah nak popo..dan satu lagi ubat melembutkan najis..mula2 kne bg 10ml..lepas tu klu cirit kita sndri kne kurangkan dos dia..wlupun dia dah cirit tetap doc suh bagi untuk bersihkan betul2 usus..


Alhamdullillah setakat ni Nur Sakina dah tak sembelit..popo kadang sehari 2 x..bucukkkk masyammmn pulak tu...haha...senang sikit hati mama...legaaa anak senang nak memerut...yeaaaaa...yeeeaaaahaaaa...membuanglah dengan aman yer nak :)

5 comments:

  1. Alhamdulilah...akhirnya senang Sakina nak membuang...lege ati mamanye...heeh

    ReplyDelete
  2. Alhamdulilah, ada penawar untuk Sakinah :)

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah Sakinah dah tak sembelit lagi. Syukut.

    ReplyDelete
  4. Alhamudulillah.. Ada ubatnya..Semoga tak kembali lagi masalah ini. Bukan pe, sesetengah kanak-kanak takut nak buang air sebab takut sakit bila sembelit. kesian sngat kan

    ReplyDelete
  5. Boleh saya tau ape nama ubat yang doktor bg tu sbb ank sy pun sama trauma nk teran utk poo poo. Tq

    ReplyDelete