Cinta Hati Mama Papa

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, February 19, 2013

Luruh hati seorang ibu

Drama sangat kan tajuk ko...
Tadi drive kereta ke tempat kerja sambil menangis-nangis...huhu..
Semalam baru start hantar Nur Sakina ke bs..
Bs jaga hari tu sampai Nur Sakina 4bulan lebih jer..
Lepas tu cuti sekolah hujung tahun sebulan lebih+mak aku dtg dok sni 2bulan sbb en suami operasi...
Sekarang Nur Sakina dah 8bulan baru nak hantar balik ke bs...
Semalam bs bgtaw Nur Sakina menangis dekat sejam..puas dia pujuk..
Jemput dia semalam pun masam jer muka..papa dia sendiri pun dia tak nak..nak berkepit jer dgn aku...mungkin takut kena tinggal..
Pagi tadi hantar Nur Sakina duk peluk aku..puas bs tarik..pastu tangan duk mendepa suruh aku amik..
Aduhhh nak tertikam-tikam hati mama tgk kamu mcm tu...
Masa aku dah masuk kereta dok dengar lagi raungan Nur Sakina..huhuhuhu..
Sedih sangat..
Kalaulah boleh tak nak kerja....aishhhhh.....
Harap2Nur Sakina faham..
Ya Allah kuatkanlah semangatku..
Ya Allah Kau lindungilah kesihatan dan keselamatan anakku...

P/s : en suami kata mcm nak terajang jer amah yg lambung budak tu...

Sunday, February 17, 2013

Merempit

Vrooooommmm...vrooommmmm...
Nur Sakina dgn sepupunya...
Muka sama tak???heeee...

Wednesday, February 6, 2013

resepi bubur Nur Sakina

assalamualaikum dan selamat pagi yer puan2
*sambil sinsing lengan baju*
hari ni chef wani nak tunjuk cara2 memasak bubur kesukaan Nur Sakina..


mula2 kena ada bahan2 di bawah yer





-beras sebaldi segegam
-ayam dipotong dadidu
-kentang dipotong dakdikduk
-sayur campur
-cube ayam seceputik *xelok yer ni, jgn ikut. tapi aku nak pakai jugak..kasi wangi bubur*



nampak yer puan2 cantik kan..
kalerful gitewww..
gumbira ibu memasak pasti gumbira anak memakan..
eh ayat ko propa sangat chef!!



lepas dah ada semua bahan baru boleh ajar cara2nya..
kalau xda jangan buat..
melawan guru namanya tu..
tak berkat ilmu..
kahkah...



1) basuh semua bersih2 guna sabun sunlight..
2) rebuskan di atas api yang marak..
3) pastikan air penuh setempayan agar bubur benar2 empuk lembut umpama kapas yer puan2..




 4) pastikan api dapur membara-bara yer puan2 seperti mana semangat puan2 yang membara2 untuk bagi sekecil makan..




 5) tengok puan2 mengelegak airnya dek kepanasan..
6) tapi jangan sampai terkeluar air dari periuknya..kang xpasal2 kena mengelap dapur yang kotor..





selepas berpanas selama sejam setengah maka terhasillah bubur enak Nur Sakina ini..
jangan sesekali puan2 masakkannya lebih dari sejam setengah..
no no no..
tak boleh lawan cikgu...
kahkah..
masak lah berapa lama korang nak masak..
aku kena masak lama sebab nak bagi lembut selembut lembutnya..
sebab tak blend..



lepas dah siap sejukkan..
jangan suap anak anda lepas jer anda tutup api..
kang chef seligi anda..


dah peram bagi sejuk maka suaplah anak puan2 sambil muka tersenyum riak..
tanamkan dalam hati 
"yeaaaaaaaaa aku berjaya masak untuk anak aku...hahahahaha(gelak dengan penuh lagaknya)"


selepas kenyang makan pastikan anak anda membuat gaya seperti kanak-kanak di bawah yer























  
bluweeekkkkkkkkkk....
eh eh nak kamu sabotaj mama yer...
penat2 mama masak *lari2 masuk bawah dapur*



p/s : gambar Nur Sakina hanya hiasan yer...cuba puan2 buat..mana taw dapat menepati citarasa sikecil..ewahhhhh ;p





Monday, February 4, 2013

welcome back sayang

hoyeeee...
hoyeee....
hip hip horeyyy...
hip hip horeyy...

senangnya dalam hati kalau beristeri dua..
ehhh....ehhh...
pangggg kang....

alhamdullillah...
happy sangat...
en suami balik hari ni..
setelah 2bulan berjuang untuk negera..
ewahhh...

macam2 benda dah rancang nak buat dgn en suami.
@_@


rancang nak gi honeymoon..
 boleh bagi kina adik ni...
pangggg sekali lagi...
kahkah...

so beli promosi ke morib dekat mydeal..
masa beli hari tu rm198..
baru2 ni tgk rm168+breakfast lg..
cissssss betul...




tapi tak tahu bila boleh pergi..
kerja en suami bukan boleh kita nak rancang awal2..
kang tak pasai2 xdapat cuti..
menonggeng mak cik ni kang..


mula nak pergi raya cina ni..
tapi sepupu bertunang maka ke kelantan lah kita..
lepas tu zasss terus ke pahang rumah mentua...
alaaaa bila nak berhoneymoon ni..
ishhh ;p

deal ni valid sampai disember tapi kena booked before april..
so en suami please..
kesian kat kina xda kawan...
hahaha..
ok diam...
gelak anda sangat gatal...